Uganda den 3 a 4 - cesta je prach... - Cestování

Uganda den 3 a 4 – cesta je prach…

Výměna píchlého kola

Ráno dostáváme kontakt na humanitární pracovnici, porodní asistentku Evu Brejchovou, která se shodou okolností pohybovala zhruba 50 km od nás. Usilovně se snažíme sehnat SUV k zapůjčení za rozumnou cenu k plánovanému Safari do Murchison Falls National Park. Pokoušíme se s Evou vykomunikovat možné varianty. Je v Ugandě stejně měsíců jako my dnů.

Trhy v Lugazi

Čas tlačí a tak vyrážíme předčasně a bez zajištění potřebných informací včetně telefonního čísla na Evu. Chceme získat 3G datovou simkartu u místního operátora Airtel. K vlastnictví simkarty je potřeba pasová fotografie, kopie pasu a pokud chcete „i“ volat, musíte se zaregistrovat a vyplnit A4 dotazník. Simkarta stojí 20 Kč a za její oříznutí na nano sim chce usměvavý chlapík 50 Kč. Abychom vše v čas zajistili, museli jsme se rozdělit.

Cesta z Jinjy do Kampaly

Cesta z Jinjy do Lugazi

Trhy v Lugazi

Po zaslání pohledů na místní poště a výměně peněz v kurzu 2800 ugandských šilinků za dolar vyrážíme do města Lugazi v blízkosti nemocnice, kde Eva pracuje. Mysleli jsme, že snadno zjistíme kontakt na Evu, ale mobilní 3G síť ani po 3 hodinách stále nefunguje a tak zkoušíme místní internetovou kavárnu. Chceme koupit jen 2 minuty (1kč), protože potřebujeme jen zjistit telefonní číslo na Evu. Minimální doba použití byla 30min za 5 Kč. Až po 25 minutách načítání FB zpráv zjišťujeme proč…

Přeplněný autobus z Kampaly do Gulu

Bohužel se nám nepodařilo zajistit SUV, a tak bereme „matatu“ do Kampaly, kde máme dvě půjčovny rozjednané. Jako velký problém se ukazuje pojištění vozidla mimo okres. Ceny stoupají z 50$ na 100$ za den, což pro náš studentský rozpočet není akceptovatelné. Rozhodli jsme se pro noční bus z Kampaly do Gulu (12$). Nechci říct, zdali to byla dobrá, či špatná volba. Prostě další zkušenost.

Autobus do Súdánu byl narvaný k prasknutí

Absolutně přervaný autobus, jak materiálem, tak lidmi. Při 334 Km dlouhé cestě propíchnuté kolo. Konečně, okolo 5. hodiny ranní nás autobus vyhazuje uprostřed ničeho.

Výměna píchlého kola

1. den
Krátké spaní v Gulu

Zkoušíme zalehnout alespoň na 3 hodinky, než se vzbudí město. Blízká benzínka (jediné světlo) se ukazuje jako nejvhodnější, ale prach z nezpevněných cest neustále dráždí průdušky. Jakmile se město probouzí, podaří se najít rozumného místního začínajícího podnikatele.  Terénní SUV (120$ včetně nafty) a oplocená zahrada na spaní, po vynikající večeři od jeho manželky jdeme spát. Snad se výlet zítra podaří.