Uganda den 1 - Cestování

Uganda den 1

Naši cestu za poznáváním Afriky jsme zahájili v Berlíně. Po nedělní prohlídce kopule Reichstagu sedíme v pondělí ráno v letadle a míříme do ugandského Entebbe. Odtud se chystáme cestovat napříč Ugandou, Rwandou a Kongem.

Plán na první den byl dostat se z letiště přes hlavní město Kampala do města Jinja, kde přenocujeme u „místní“ slečny z česka.

Na letišti v Entebbe přistáváme asi v 5 ráno, a protože všichni taxikáři chtějí za odvoz moc peněz, rozhodujeme, že cestu do města dojdeme pěšky (6 km). Ve „městě“ nacházíme místní restauraci a snídáme matoke, vařené banány s rýží.

matoke

Po snídani chytáme matatu, malý bus a jedeme do Kampaly, kde přestupujeme na další matatu do města Jinja. Najít ten správný spoj se však ukazuje jako problém:

nádraží

Všude vládne hrozný chaos, avšak s pomocí hodných Uganďanů náš autobus nacházíme a dostáváme se tam, kam potřebujeme.

V Jinje chceme strávit odpoledne u vodopádů Bujagali. V honbě za nejlevnějším odvozem najímáme dva motorkáře, každý z nich tedy poveze dva lidi. Selfie za řidičem:

selfie

Bohužel jeden z řidičů nezvládá řízení a s motorkou padá na cestu. Všichni jsou však naštěstí v pořádku.

nehoda

Z místa nehody už to je k vodopádům kousek, rozhodujeme tedy, že půjdeme opět pěšky. Po cestě potkáváme osadu místních, kteří sedí pod přístřeškem, poslouchají hudbu a pijí pivo. Přidáváme se a celé odpolední posezení nabírá zajímavý spád, kdy pijeme, žvýkáme a kouříme vše, co nám hostitelé nosí a všichni se u toho bavíme. (Zkoušíme také vysvětlit, že by bylo lepší, aby si stavěli domy z vepřovic než z udusané hlíny, ale těžko říct, jestli se tím budou řídit.)

V podvečer se konečně dostáváme k vodopádům na řece Nil. Hned skáčeme do vody, přičemž doufáme, že v jezeře není bilharzioza. Na cestu zpátky se nám daří stopnout velký jeep, který nás na korbě odveze zadarmo zpátky do města.

jeep

A to už se na rovníku chystá tma ..