Vládce východu Vladivostok - Cestování

Vládce východu Vladivostok

Vladivostok

Přilétáme okolo šesté ráno, prakticky jsme nespali. První kontakt s Ruskem je překvapivě dobrý, kontrolní stanoviště na víza a pasy jsou naplněná celníky a vše jde podle časového plánu. Přímo z letiště (cca 40 Km) jezdí vlakový express a už ve vlaku si k nám sedá starší ruská dáma, co také jede na výlet. Po zhruba 45 minutách monologu o tom jak Rusko všem jen dávalo a na samotné Rusy už nezbylo, jak Putin a spol. rozkrádají poslední zbytky a vlastně o tom, jak se za bolševiků špatně nežilo, přijíždíme do Vladivostoku. Paní je akční a pomáhá nám s ubytováním, nepříjemné překvapení bylo, že ubytování nehledá jen pro nás, ale počítá s pokojem pro tři.

Bylo skutečně těžké jí říct do očí, že s ní skutečně dál nepočítáme a chceme se rozdělit a hledat ubytování sami. Zkoušeli jsme tedy nejrůznější hotely a hostely a zjišťovali ceny a dostupnost. Nejlépe se jevil Hotel Capsula Zodiac kousek od centra města.

Příště si půjdu prohlédnout „pokoje“. Ale je fakt, že kdyby to celé nebylo z plastu, lépe to větralo a nebyl to palanda styl, tak by se mi to i líbilo. Po dospání chybějící noci s hrůzou zjišťuji, že na hotelu točí Krušovice a pak nějaký čínský patok. Velkým překvapením jsou ceny, Rusko není levné. Vynahrazuji si to vyhlášeným Vladivostockým točeným pivem přímo v supermarketu. Po pár kouscích je čas jít spát, na BlaBlaCar se objevuje jízda na další den do Dal´něgosrku, což je asi 500km severovýchodně kousek od Japonského moře a my ještě neprozkoumali Vladivostok.

Další den včasně vstáváme a jedeme na turisticky hojně navštěvovaný Mayak Egershel´d.

Nejdůležitější a zásadní je však návštěva místního hřbitova Morskoye, kde leží přes sto českých legionářů, kteří do roku 1920 ovládali celou transsibiřskou magistrálu i samotný Vladivostok (v překladu vládce východu). Báli jsme se zarostlého hřbitova a poničených náhrobků, ale překvapil nás zrenovovaný památník, který však bez GPS souřadnic (GPS – 43°5′23″ s. š., 131°56′23″ v. d. ) nenajdete.

Hrdě jsme položili květiny a zapálili svíčku. Díky našim prapradědům můžeme mluvit o České Republice, Československu, nebo chcete-li Čechii. Bylo to silné a zůstal bych déle, ale spolujízda už čeká. Osm hodin jízdy, příjezd po půlnoci a nejisté ubytování v Dal´něgorsku je výzva!